.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت در جاده های مازندران

 شمال نیوز: مدیرکل حمل‌ و نقل پایانه‌های مازندران  با اشاره به راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم‌ سعی داریم تا ایمنی جاده‌ها را ارتقا داده و از تردد وسایل نقلیه سنگین با بار خارج از استاندارد جلوگیری کنیم.
 
به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ احمدآفرین محمدزاده امروز در آستانه سال نو درجمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران با 10 هزار و 700 کیلومتر راه، 4 درصد راه های کشور را داراست گفت: بیش از 10 درصد ترددهای کشور در استان است.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد جابه جایی ها بصورت حمل و نقل جاده ای است، گفت: در مازندران 159 شرکت حمل و نقل با بیش از 8 هزار و 700 راننده در بخش های مختلف اتوبوس رانی و سواری رانی فعالیت می کنند.
محمدزاده تصریح کرد: شرکت سواری رانی بعنوان شاخص ترین شرکت حمل و نقل در استان با 6 هزار و 500 دستگاه سواری با عمر زیر 10 سال در سطح استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در 11 ماه گذشته در استان بیش از 4 میلیون جابه جایی با صورت وضعیت صورت گرفته افزود: بیش از 14 میلیون تن کالا سالانه توسط 131 شرکت فعال در بخش کالا جابه جا می شود.
مدیرکل حمل‌ و نقل پایانه‌های مازندران یادآور شد: مازندران با داشتن سه بندر سهم خوبی در جابه جایی محمولات در کشورهای حاشیه دریای خزر داراست.

وی به وجود 11 پایانه مسافری دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: در 11 ماهه سال 93 تعداد 24 هزار و 700 بلیط بصورت اینترنتی به فروش رفته است.
محمدزاده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌های مازندران، اظهار کرد: با تمام توان در بخش سیستم‌های هوشمند جاده‌ای از جمله با 44 دوربین تصویری و 72 ترددشمار برخط، مدیریت‌ها به نحو خوبی انجام می‌شود

وی  با اشاره به راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم‌ سعی داریم تا ایمنی جاده‌ها را ارتقا داده و از تردد وسایل نقلیه سنگین با بار خارج از استاندارد جلوگیری کنیم
این مسئول با اشاره به نقش آموزش در کاهش تصادفات جاده‌ای، افزود: پلیس‌راه همکاری خوبی با اداره‌کل حمل و نقل مازندران دارد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از 20 هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.
محمدزاده با بیان اینکه استان مازندران در تعداد کشته‌های عابران پیاده و موتورسواران به ترتیب رتبه اول و یازدهم کشور را داراست، تصریح کرد: البته امسال با وجود افزایش تردد جاده‌ای در مازندران، نسبت به سال گذشته، 13 درصد کاهش تلفات را در این دو شاخصه داشتیم.
وی از آماده بهره‌برداری بودن 165 دستگاه پل عابر پیاده و در حال ساخت بودن 15 دستگاه دیگر خبر داد و گفت: فرهنگ استفاده از پل هوایی باید از طریق مسئولان و رسانه‌ها، بیشتر اطلاع‌رسانی و ترویج شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه ارتقای ایمنی عزم ملی را می طلبد است، خاطرنشان ساخت: با بررسی های انجام شده کمتر از یک درصد تصادف های جاده ای مربوط به اتوبوس ها است.
وی با اظهار تاسف از ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز، بدون داشتن شرایط فنی، بدون ضوابط و رمپ ورود و خروج استاندار و حتی توجه نداشتن به حریم جاده، افزود: این ساخت‌ و سازها به بالا رفتن آمار تصادفات دامن زده است که در این رابطه برای جلوگیری از ادامه چنین ساخت‌ و سازهایی، تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ای مازندران به امضا رسیده است.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران  وجود مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را یکی از معیارهای ارتقا سطح خدمات جاده ای عنوان کرد و گفت: در این راستا 33 مجتمع خدمات رفاهی آماده بهره برداری و 32 مجتمع دیگر نیز در حال ساخت داریم.
محمدزاده از کشیک شبانه‌روزی 44 جرثقیل و 103 امدادگر با خودروهای مناسب در جاده‌های مازندران خبر داد و ادامه داد: سعی شده است که امداد جاده‌ای در نقاط پرخطر و هدفی که مشخص شده است، مستقر شود.
وی در پایان با اشاره به همکاری خوب اداره‌کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران با ستاد راهیان‌نور این استان، گفت: حدود 400 سرویس اتوبوسی برای حمل و نقل مسافران راهیان‌نور اختصاص داده شده است.   /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.